!

Recenze Vášnivého svůdníka

obálka recenzované knihy

Konečně je tu první recenze ze série Wild Seasons. Tentokrát trochu se zpožděním, ale věřím, že to bude stát za to. Za poskytnutí tištěného výtisku Vášnivého svůdníka děkuji nakladatelství JOTA.

Stručný děj

Mia Hollandová právě dokončila své vysokoškolské studium, ale budoucnost, která ji očekává, se jí zdá naprosto bezútěšná. Její životní sen drsně změnila nečekaná událost a cestu, kterou má nyní před sebou, by si sama nikdy nevybrala a ani si není jistá, zda takové budoucnosti dokáže čelit. Využije tedy příležitosti ještě na chvíli zapomenout na to, co ji čeká a spolu s nejlepšími přítelkyněmi Harlow a Lolou odjíždí do Vegas oslavit konec studia divokým a bezstarostným víkendem.

Víkendovou oslavu rozproudí setkání s přitažlivou a sympatickou trojicí: Anselem Guillaumem, Finnem a Oliverem a díky alkoholu a vzájemné přitažlivosti se události tak trochu vymknou z ruky a skončí trojitou svatbou. Mia ví, že nejrozumnější by bylo unáhlený sňatek rychle zrušit, ale váhá. Cítí se s Anselem v bezpečí a navíc — on je jediný, kdo dokázal proniknout skrz její skořápku a vytáhnout její tichou a uzavřenou osobnost ven na světlo. S ním nemá problém se bavit a flirtovat, takže se nakonec rozhodne přijmout jeho pozvání a strávit s rozkošným, neodolatelně milým a velice impulzivním Anselem léto ve Francii.

Bohužel všechno nejde, tak jak si oba představovali, a již po cestě se vynoří nečekané potíže a ani po té není všechno takové, jak si Mia naivně malovala. Lehkost s jakou spolu dokázali mluvit ve Vegas se vytratila a i sex začíná skřípat. Jak si k sobě znovu najít cestu? Shodou náhod připadne Mia na nápad koupit si "kostým" a zahrát si s Anselem erotickou "maškarádu". Tento nápad funguje a oba se díky rolím dokáží znovu uvolnit a začínají se sbližovat.

Čas však neúprosně ubíhá a Mia se bude muset rozhodnout, jak ve svém životě pokračovat. Může zůstat ve Francii s Anselem, nebo se vrátí ke své rodině a přátelům v Americe, ale zároveň také k plánům na budoucnost, která ji vůbec neláká? Nebo to nakonec bude uplně jinak? ;–)

Hodnocení a postřehy

Už dopředu podotýkám, že má zvědavost na knihu byla veliká. Jaká asi bude nová série? Bude se lišit od Božské? Bude se podobat jedné z předchozích knih? Ze zahraničí šlo po internetu hodně reakcí, které naznačovaly, že se autorky zlepšily, takže jaká je skutečnost?

Rozhodně ano, zlepšily se. Vášnivý svůdník je celistvější než předchozí knihy. Vtipné situace, erotika a ostatní části splývají do jednoho celku, nic nápadně nevyčnívá. Narozdíl od dřívějších knih je výraznější romantická linka. Erotické scény jsou dobře propracované, neztrácejí na žhavosti, ale zároveň jsou i něčím víc, než jen vzrušujícím prvkem. Více doplňují a posunují děj, rozvíjejí vztah hlavních hrdinů. Humorné situace jsou lépe skloubené s dějem a nejsou přehnané.

Kniha působí mnohem klidněji, ale dokud neporovnám s dalším dílem, nelze říct, jestli proto, že se autorky snaží udržet určitou mnohotvárnost a přizpůsobit každý příběh povaze příslušné hrdinky nebo jestli určité zjemnění nasvědčuje spíš vytříbení stylu. Vášnivý svůdník je v tomto ohledu nejvíce podobný Božskému cizinci.

Střídání vyprávění z pohledu obou hrdinů se nedočkáme, což je opravdu škoda. Předchozí knihy byly díky tomu zajímavější a dynamičtější. Tentokrát je vypravěčem pouze Mia. Autorky se vyjádřily, že Anselův pohled by bylo příliš složité napsat. Musely by řešit spoustu podrobností ze života ve Francii nebo jeho práci… Jediným krátkým úryvkem, ze kterého se dozvíme, co si myslel a jak to cítil náš hrdina, je v novelce Sweet Filthy Morning After, která popisuje probuzení po divoké noci ve Vegas.

Mým oblíbencem v téhle knize je opět mužská postava — Ansel. I když je vypravěčem Mia a do Anselovi hlavy vlastně v celé knize nevidíme, je prostě tak sympatický, milý, starostlivý a "sladký", že jsem si nemohla pomoct. Kdyby neměl alespoň jednu slabost — jeho impulzivnost a z ní vyplývající lehkomyslné jednání, tak by byl až příliš dokonalý. Kvůli tomu kazu je prostě muž a možná právě proto, o to přitažlivější. Dokonale by naplnil jeden ze zvažovaných názvů knihy »Sladký rošťák«. Zajímavé bylo i to, že občas v některých scénách působil překvapivě vážně a byl velice cílevědomý ve snaze splnit si svůj sen o vysněné práci.

Mia mi bohužel nebyla tak sympatická. Je hodně tichá a uzavřená, žije hlavně svůj vnitřní život. Pouze s Anselem je jiná. Dokáže se s ním uvolnit, otevřít a flirtovat či užít si pořádně sex, ale i to po příjezdu do Francie na chvíli zaskřípá. Na můj vkus prostě až příliš tichá voda, i když na závěr se nějakého toho mletí břehu dočkáme ;–). Ale mám raději průbojnější a odvážnější hrdinky.

Z hlediska erotických scén se zde nesetkáváme s ničím výjimečným. Jedinou specialitkou je zde hraní rolí a kostýmy, které si k tomu Mia pořídí. Sex je ale někdy kontinentální a francouzský. Američané by možná se svými zvláštními měřítky v některých případech o sexu ani nemluvili. Mia navzdory své tiché povaze stydlivostí rozhodně netrpí a sladký Ansel v žáru vášně mluví pěkně šťavnatě. ;–)

Vášnivý svůdník rozhodně stojí za přečtení, protože je to jedna z mála erotických romancí, kde nepředvídané setkání a erotické dobrodružství nevytváří nechtěný vztah, ale působí spíš jako šťastná náhoda, která umožnila spojit dva lidi, kteří se dokáží skutečně podporovat, pomáhat jeden druhému a rozvíjet opravdové partnerství. Kdo si knihu otevře především kvůli erotice, také nebude zklamán.
Prostě pro každého něco.

recenze, české vydání
14. 2. 2015